Sukūrę įprastą emailą ir paspaudę mygtuką „siųsti“, retas, kuris susimąstome apie tai, kur mūsų laiškas nukeliauja. Atrodo labai paprasta — parašai žinutę, pasirenki gavėją, jei reikia, prisegi dokumentą ir „vuolia“, visa kita už mus padarys mūsų naudojama elektroninio pašto (angl. mailbox provider) programa.
Egzistuoja daug el. laiškų programų, tarp kurių populiariausios yra „Gmail“, „Yahoo“, AOL („Microsoft“), ar „Hotmail“. Visos jos turi vieną bendrą bruožą — “šlamšto” filtravimą (angl. spam filtering). Būtent marketingo specialistai įmonėse su šiuo aspektu susiduria pirmieji, kuomet el. pašto kampanijos ir visas email marketingas pradeda nefunkcionuoti. Kaip taisyklė, tai nutinka, kuomet elektroninės žinutės pradeda kristi į nepageidaujamus el. pašto dėžučių skyrius (spam/junk folders) ar dar blogiau — yra blokuojamos gavėjo pašto serverių.
El. laiškų siuntimas (angl. email delivery) iš esmės yra kelionė, kuomet jūsų elektroninis laiškas keliauja tarp el. pašto sistemų serverių. Tuo tarpu emailų pristatymas (angl. email deliverability) yra procesas, kuris nulemia, ar išsiųstas laiškas sėkmingai pasieks adresato pašto dėžutę, ar pasiklys tarp sudėtingų algoritmais paremtų spam filtrų. Mažiau patyrę marketingo specialistai teigia esą bejėgiai prieš tokias filtravimo sistemas, tačiau realybė yra kitokia.
El. laiškų siuntimas (angl. email delivery) iš esmės yra kelionė, kuomet jūsų elektroninis laiškas keliauja tarp el. pašto sistemų serverių. Tuo tarpu emailų pristatymas (angl. email deliverability) yra procesas, kuris nulemia, ar išsiųstas laiškas sėkmingai pasieks adresato pašto dėžutę, ar pasiklys tarp sudėtingų algoritmais paremtų spam filtrų. Mažiau patyrę marketingo specialistai teigia esą bejėgiai prieš tokias filtravimo sistemas, tačiau realybė yra kitokia.
Prieš pradėdami bet kokią email marketingo iniciatyvą, įsitikinkite, jog vadovaujatės gerosios praktikos pavyzdžiais:
Siųskite email kampanijas tiems, kas tikisi jas iš jūsų gauti. Daugelis tradicinių reklamos agentūrų bei pavienių specialistų neįvertina, jog, pvz. naujienlaiškių siuntimas neaktyviems kontaktams gali neigiamai paveikti visą siuntėjo reputaciją, todėl, bėgant laikui, siunčiami naujienlaiškiai į “šlamštą” gali pradėti kristi net ir ištikimiems prenumeratoriams.
Retas verslas šiais laikais apsieina be automatizuotų pranešimų. Email kanalas yra nr. 1 tokių žinučių siuntimui, todėl puoselėkite siuntėjo reputaciją nuo pat veiklos pradžios.
Jei jūsų internetinės svetainės domenas yra dar pakankamai naujas, pradėkite email marketingo iniciatyvą nuo pranešimų, kurių statistiniai rodikliai (angl. engagement rate) yra didžiausi, pvz., apleisto krepšelio arba pasisveikinimo po registracijos el. laiškų sekos. Tai užtikrins, kad gavėjų pašto dėžutės identifikuos jus kaip „patikimą“ siuntėją ir duos tinkamą toną tolimesniems siuntimams. Siuntimo kiekiai ir nuoseklumas čia taip pat yra labai svarbu. Venkite didelių siuntimo pikų, ypač siunčiant naujienlaiškius, o jeigu duomenų bazė yra didelė, atskiroms email iniciatyvoms sukurkite subdomenus.
El. pašto siuntimo infrastruktūra paprastai turi didžiausią vaidmenį siekiant, kad laiškai pasiektų gavėjus. Naudodami dedikuotą siuntimo infrastruktūrą (angl. dedicated sending infrastructure) turėsite geriausius pristatomumo rezultatus, tačiau tam turėsite peržiūrėti savo serverių DNS (angl. domain name server) įrašus. Įprasti emailų autentikacijos protokolai, kuriuos reikia patikrinti, yra DMARC, SPF ir DKIM. Norėdami atlikti testą, galite naudoti nemokamus įrankius, tokius, kaip Google Postmaster ar dmarcian.com.
Reguliarus kontaktų sąrašo valymas apsaugos jus nuo laiškų siuntimo neaktyviems prenumeratoriams ar nebeegzistuojančioms pašto dėžutėms. Taip ne tik pagerinsite pagrindines email metrikas, bet ir puoselėsite savo, kaip siuntėjo, reputaciją. Priklausomai nuo jūsų el. pašto kontaktų sąrašo dydžio ir siuntimo įpročių, gera praktika yra pašalinti neaktyvius el. pašto adresus kas 3–6 mėnesius. Kuo didesnis kontaktų sąrašo augimas, tuo dažniau jį reikia valyti.
Skrajučių tipo el. laiškai gali atrodyti gražiai, tačiau daugumai pašto dėžučių jie yra įtartini, todėl įsitikinkite, kad naudojate rašytinį tekstą ne tik tam, jog savo žinutėms suteiktumėte natūralesnį toną, bet ir sumažintumėte spam riziką.
Nežinote, ar jūsų el. laiškai yra pageidaujami? Patikrinkite savo spam lygį adresu mail-tester.com ir iš karto gaukite atsakymus 😊 Atminkite — email pristatymas yra viso email marketingo pagrindas!
Maloniai atsakysime į kiekvieną jūsų užklausą, išanalizuosime jūsų poreikius ir pateiksime pamatuotus email marketingo sprendimus. Visos svetainėje nurodytos kainos yra orientacinės, o galutinis jūsų poreikius atitinkantis pasiūlymas bus pateiktas po pirmojo susitikimo.